Pages

Thursday 15 August 2013

Dunia Sekarang !

Waddup Blogger ,

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada Semua Pembaca . Dah Macam-macam benda kita dengar dari negara luar tentang ISLAM . Antara nya Nama 'Muhammad' Kini Paling Popular untuk Bayi Baru Lahir Di Britishh .



Nama Muhammad merupakan nama paling popular di British dan menjadi pilihan untuk bayi yang baru dilahirkan sejak tiga tahun berturut-turut. Menurut dailymail lagi, nama Mohammed telah mengatasi nama pilihan sebelum ini iaitu Jack. Nama Jack telah 14 tahun menjadi nama paling popular untuk bayi lelaki baru dilahirkan.
Sebanyak 7,549 bayi yang baru lahir diberi 12 variasi nama Nabi Muhammad tahun lalu, seperti Muhammad dan Mohammad.
Sebelum ini nama Mohammed berapa pada tangga ke 16 tetapi naik kepada no 1 apabila kajian dibuat dengan mengumpulkan nama Mohammed,Muhammad, Mohammad atau yang memberi maksud kepada Nabi Muhammad.

Kalau di Malaysia mungkin lebih popular dengan MOHD sebagai singkatan kepada Muhammad . Malahh ada Juga Orang Malaysia yang suka Meletakkan Nama 'Evan' Sebagai Nama Panggilan atau nama untuk Bayi yang Baru Lahir .
Antara nama Muhammad dalam variasi ejaan berbeza yang popular :
Muhammad, Mohammad, Muhammed, Mohamed, Mohamad, Muhamed, Mohammod, Mahamed, Muhamad, Mahammed and Mohmmed.
PERINGATAN: Informasi di blog ini dipetik dari pelbagai sumber untuk bahan bacaan kepada pembaca kami dan tidak boleh dijadikan sebagai bahan rujukan utama. Sebarang tips kesihatan perlulah mendapatkan nasihat pakar.

                                                                                                                      #EyFaN

No comments:

Post a Comment

Thanks and Come Backk :)