Pages

Monday 19 August 2013

Gagal Sekali Tak Bermakna Gagal Selamanya

Waddup Blogger .
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Kepada Semua pembaca . Apa Khabar ? Sihat ? mesti ada yang Mood yang tak ok sebab Result Trial PMR dah keluar and ada yang tengah menduduki Trial SPM

Alright , gagal Sekali tak bermakna gagal Selamanya , btw korang masih ingat lagi tak kisah kura-kura dan arnab ? ehh kalau korang tak tahu ni , sedihh lahh . Korang lahir tahun bila ni ? takkan Cikgu tak cerita kisah kura-kura dan arnab ? 

Meh den Cito ann skit .. 
       Di suatu hari ,,





Dan pemenangnya adalah 'KURA-KURA' (ayat Upin Ipin) Yeayyy ! Tahniah tahniah  . Tetapi macam mana arnab yang laju tu boleh kalah eak ? 


Sebab arnab tu ada perangai yang biasa kita tengok atau jumpa pada orang melayu, that is suka sombong dan berlagak apabila berada di hadapan. Bila dia dah kat depan, confident level dia untuk menang sangat memuncak sehingga dia leka dan lalai sehingga kura kura, haiwan yang mempunyai sifat sabar yang tinggi dan tak mudah putus asa (yang mana susah nak nampak dalam orang melayu) berjaya memotongnya dan menang pada akhirnya. Walaupun kura kura kalah pada awalnya, tapi sebab determination yang kuat yang ada di dalam diri kura kura, kura kura berjaya menang perlumbaan itu.

Den pun ada sorang member yang perangai di sebijik macam arnab ni ? Di terlalu Sombong dan berlagak dengan satu subjek yang dia suka , ramai kat kelas selalu kena ejek dengan dia , wahh Broo ! Lu jangan nak Bongkak sangat eyy ? tak kemana pun kalau kau sombong dan berlagak bagus . 

So lesson learned .. 

kek bawah ni ado lah sikit Full Video tentang cerita tadi , Thanks to Youtube yang menyiarkan video ini untuk tatapan Umum . Serta Terbitan Filem Negara Malaysia .



#Jangan Sombong dan Berlagak di Dunia , Kita masuk Khubur juga nanti :)
                                                                                                                                 
                                                                                                                              #EyFaN

4 comments:

Thanks and Come Backk :)